zaterdag 28 februari 2015

Deze lente begint met een tuniek

Hoewel ik die kleedjes met een rimpelrok wel mooi vind en leuk om te maken, is het soms eens tijd voor iets anders. Wat afwisseling in de kleerkast. Wat afwisseling in naaiprojectjes. Verandering van spijs doet eten zeggen ze toch. Dat zal voor naaien dan ook wel zo zijn.



Dus maakte ik uit dat fantastische boek Zo Geknipt 2 de tuniek. De langere versie van de T-shirt zeg maar. Terwijl ik de tuniek aan het maken was, dacht ik toch een paar keer 'dat zit hier verdorie toch slim ineen!'.



Ik maakte de tuniek met een grappige muisjesstof (Mousey Mouse van Andora Fabrics). Ik weet niet meer waar ik hem vorig jaar kocht.



Rode knoopjes had ik niet en ik wou het graag afwerken, dus nam ik maar frisgroene knoopjes. Soms moet je roeien met de riemen die je hebt.



Een knalrode biais als striklint zorgt voor een beetje pit in het kleedje. Wie deze blog wat volgt en wie mij kent, weet dat ik niet voor die suikerzoete roze meisjesmode ben. Het mag soms een beetje stoerder zijn. Dat past ook bij Iris haar karakter. Daar zit ook pit in, met een grote P eigenlijk.





22 opmerkingen:

  1. dat is eentje om in een etalage te hangen :) Super zeg.
    Ik vind het prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi! Mooi! Dat past inderdaad bij Iris.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. 't is echt een hele mooie. En je hebt er een stofje bij gekozen dat niet beter had gekunnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo mooi! Als alles goed gaat wordt zo'n tuniekje ook mijn volgende naaiprojectje.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo'n schattig stofje ! Zo'n schattig tuniekje ! Zal haar vast beeldig staan !

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Perfect, het rode lint maakt het gewoon af!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super leuk stofje.Ik heb dat boek ook maar tot mijn schande moet ik bekennen dat ik er nog niets uit gemaakt heb.Is dit gemakkelijk om te maken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het is heel duidelijk uitgelegd in het boek. Er kan niets misgaan. :)

      Verwijderen
  8. Super hier op weekend heeft iedereen ook al een hele boel gestikt gr karoline

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Schoon in zijn eenvoud, echt! Ik vind het stofje ook prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi, echt mijn favoriete kleur groen!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...