woensdag 5 februari 2014

De Vinktas voor de moeder

Soms moet een mens eens egoïstisch zijn en denken 'Nah, nu is het mijn beurt. Mijn beurt om mijn dromen achterna te gaan'.
Mijn jongste zus deed het al door naar Japan te gaan. Vooral voor de liefde.
Die andere zus ook, door een webshop te beginnen.

Daarna deed mijn moeder ook een beetje egoïstisch en begon ze aan haar diploma voor kok. De module hulpkok had ze al afgewerkt toen wij jong waren. Het kwam er toen niet van om hiermee verder te gaan. Nu wel. Samen met haar vriend gaat ze ervoor.
En omdat ze dan een map, schort, handdoeken, messen, potjes (voor overschot) moet meedoen, kon ze wel een grote tas gebruiken. Vond ik.



Dus maakte ik haar een tas. Een grote. Jawel, een Vinktas. Want die zijn écht groot.
Ik had alleen nog stof nodig. Ik wou iets in het thema 'Koken' nemen, maar natuurlijk niet te kinderachtig. Dat zou maar belachelijk zijn. Ik vond een mooie stof bij Koekepeertje. Volgens mij perfect voor een tas met die functie.



Voor de zak knalde ik met rood. Dat gaat ze niet erg vinden, want ze rijdt met een knaloranje auto. Oranje is namelijk haar lievelingskleur. En daarom zorgde ik dat er in de voering toch oranje terugkwam. De voering is een coupon van bij Stoffen van Leuven.




10 opmerkingen:

  1. Ferme madams, bij u in de familie ;)
    Mooie vink, daar zal ze vast blij mee zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi!
    En wat een mooie dromen die uitkomen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, ik wou dat ik ook eens vaker egoïstisch kon zijn! Maar ik probeer eraan te werken, want ik wil VOORUIT en mijn altruïsme houdt mij alleen maar tegen. Kak zeg!
    En ook: mooie tas!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Keileuk!
    Die stof is ideaal voor op kookles.
    Volgens mij gaat ze zeker in "de smaak" vallen. ;-)
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zeer mooi! En schoon om te zien dat je mama toch nog haar droom najaagt! Liefs, Me

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...