woensdag 10 juli 2013

De eerste Jacobbroek

De Jacobbroek hoeft niet veel uitleg meer. Het is een graag geziene en graag gemaakte broek voor jongens. Tot vorige dinsdag had ik ze nog niet gemaakt, maar daar kwam dan dus verandering in.
Zij kondigde een paar weken geleden aan dat ze workshops zou organiseren. Driewerf hoera! Naaiworkshops in mijn buurt. Zelfs heel dicht in mijn buurt, twee straten verder om precies te zijn.



En ik had geluk, de Jacobbroek stond tussen de workshops. Ik schreef mij in en kreeg te horen dat ik de eerste was. Door een mindere opkomst voor die workshop mocht ik aansluiten bij een andere. Zo kon ik ook direct eens zien hoe ge een rok met boordstof maakt. Sommige dingen zijn soms zo simpel als ge ze eens in 't echt kunt zien in plaats van op papier.


Don't mind de kleine oogjes, het was ochtend.



Maar ik was daar voor de broek. En ik mocht ze maken op de goede machines die Hilde mag gebruiken van Guy's Naaicentrum. Amai, zo'n toffe machine om mee te werken. Ik weet al wat ik mij ga aanschaffen als mijn Toyotaake de geest geeft.
Zonder de machine waar ik mee werkte, had ik volgens mij die broek zo mooi niet kunnen afwerken. Enkel de zoom legde ik er thuis in. Kwestie dat de zoon geen water in zijn kelder heeft.



Dus als ge in de buurt woont en ge ziet één van de workshops zitten, schrijf u zeker in! Het is heel plezant en gezellig om te doen. 

De stof is lichte gabardine van bij Stoffen van Leuven.

16 opmerkingen:

  1. sjiek! ik moet eindelijk eens de moed verzamelen om eraan te beginnen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap gemaakt zeg! Broeken... daar waag ik me nog maar niet aan ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel knap gemaakt! Ziet er heel mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goh, heb je dan privé-les gekregen tijdens de broek-workshop? :-)
    Prachtig, zeg!! Heel mooi gemaakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik was al mega-fan van die broek en iedere keer als ik er een schoon venteke in zie, denk ik, waw, da's toch wel DE broek hé! Ze zit hem echt als gegoten!!! Ik denk dat er nog veel van onder je toyotaake zullen komen :-). Het was trouwens super je bij mij op workshop te mogen ontvangen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. zo mooi eh! Ik ga me dat patroon toch ook eens aanschaffen denk ik! Ben er al lang verliefd op maar onze Prins draagt nog maar maatje 80/86, dus de jacob gaat nog wat groot zijn.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...