zaterdag 21 januari 2012

Hotcakes met honingboter

Deze namiddag maakte ik de hotcakes met honingboter waar ik het eerder al over had. En ik moet zeggen, ze waren lekker. Warm en recht uit de pan nog het lekkerst.
Het was eerst wel even wennen aan de smaak omdat ze er wat als pannenkoeken uitzien, maar toch net iets anders smaken.


De stapel zou nog hoger geweest zijn, als we (Dennis en ik) er tijdens het bakken af konden blijven. Maar ik zei het al, recht uit de pan (bij wijze van spreken hè, 't zou anders te heet zijn) waren ze het lekkerste.

Het recept voor de Hotcakes (echt easy peasy):
- 4 eierdooiers, een potje ricotta en 3/4 tas melk mengen (de ricotta nog niet volledig glad)
- 1 tas bloem, 1tl bakpoeder en een snuifje zout bijdoen
- 4 eiwitten stijf kloppen en eronder spatelen
- 2el deeg in een antiaanbakpan en bakken zoals een pannenkoek
Smullen maar!


Het recept voor de honingboter:
- een graanreep (ik gebruikte cruesli), 250g boter en 3el vloeibare honing mengen in een blender of met een mixer mixen
- in plastic folie rollen en in de ijskast laten opstijven
Ik vond de folie niet zo gemakkelijk. Ik ga volgende keer proberen om het in kleine cakevormpjes of zoiets als hier

Het is dus iets wat je heel snel kan maken. Het bakken duurt nog het langste, maar als ge een grote pan hebt, kunt ge er meer tegelijk inleggen natuurlijk.

2 opmerkingen:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...